mandag 26. april 2010

Drittjobb.......

I dag startet jeg dagen med litt av en drittjobb. Med vernebriller,gummihansker og høye støvler gikk jeg løs på plattingen med god gammeldags lut. Den mørke fargen SKULLE vekk. Og det fungerte faktisk ganske bra( bortsett fra at malingsflekkene fra da vi malte huset i fjor, fortsatt sitter igjen..). Med en lekk høytrykksvasker,....noe som gjorde at kraften ble betydelig redusert,brukte jeg hele formiddagen på å spyle vekk "dritten". Nå regner det ute og det passer jo igrunnen bra,så blir de siste restene forhåpentligvis vasket vekk i løpet av natta.
Så,...nå mottar jeg gjerne råd om hva jeg skal behandle terassebordene med for å få de til å se slitt og værbitt,men alikevell i orden,ut.
Så til noe som var mye hyggeligere. Skapet, som jeg laget i går,måtte jo opp på veggen. Med det samme benyttet jeg annledningen til å rydde opp under plantebordet. ........Og da ble det så kjekt!!! utrolig hva en tror en kan få bruk for en vakker dag,du.

Her er iallefall mitt lille "drivhus" kommet opp. Og noen av dronningene her til gards har fått plass.


Denne bunnen av en tønne med tekst kom onkel Kåre med til meg. Han har fått med seg at jeg fortiden liker ting med bokstavel/tall. Kjekt med oppvakte snille onkler(....hadde jeg bare hatt en rik en i Amerika også.hihi)

Denne potteholderen fikk jeg i gave av meg selv for at jeg hadde vert så flink med ett eller annet jeg ikke riktig husker hva var lenger. Det spiller igrunnen ingen rolle. Passet perfekt ved plantebordet mitt,...så da så.
I morgen blir det vel innevær og innsysler igjen.
Tidelitu:)))




5 kommentarer:

  1. Flink du er da..:) Det er dså godt når sånne dritt jobber er unnagjort!! :)

    Så lekkert det ble ute hos deg!
    Du er bare helt fantastisk til å få det til du! :)

    Ha en super innedag i mogen!
    Nattaklems :)

    SvarSlett
  2. ja gått når man er ferdig :)
    Ja jeg skal jobbe i morgen vetdu :)
    Heldig som har fridag! Kos deg!

    SvarSlett
  3. Kjempeflott hos deg :))
    Litt av en jobb med terrassen !! jeg innbiller meg at det finnes en beis som skal være ganske lik på værbitt treverk, men er ikke helt sikker..

    Klem,kari

    SvarSlett
  4. Ja, dette blir helt topp!!
    Sier som Kari. Det må da finnes en beis/olje e.l. som har hvite/grå pigment i seg...
    Danderer veranda, og pakker for hgarde livet;-)
    Kristin

    SvarSlett
  5. Litt av en jobb ja. Blir sikkert fint. Jeg brukte grå terassebeis og ble fornøyd med det.

    SvarSlett