onsdag 27. mai 2009

Ned kjellertrappa...

I vinter brukte vi kveldene til oppussing i kjelleren. Den har,siden huset ble bygd i 1998,vert mere eller mindre bombet av saker og ting vi ikke hadde noen sted å plassere. I kveld er kvelden for å vise noe fra kjeller stua. Den skulle liksom bli mitt lille fristed,..men det er litt stusselig der ned alene,..uten tv`n (...hm det var jeg som sa den skulle vere tv fri...)om kveldene.
Detalj fra "kjøkkenbenken".

I taket valgte vi å beholde drageren som den var. Det ble rått imot alle de hvite flatene.Fra den henger ett like rustent bur. Fuglen der inne er heldigvis ikke kravstor!!!! Den har sittet der lenge nå,..og jeg har ikke hørt ett PIIIIP fra den.


Denne benken er den del av kjøkkeninnredningen fra min svogers bestemor....og de som hadde tenkt å tenne på den!! Nå er den ett fint blikkfang her nede i kjelleren hos oss.



Denne stolen skulle også på st.hans bålet. Jeg malte den hvit og trekte den opp med "ull"stoff ifra Ahlens. Har to like,..og disse gamle stolene er jo sannelig gode å sitte i også.




Ryggputene i ektorpen er byttet ut med gamle,store nyyydelige puter fra Frankrike. Ett skikkelig stykke håndardeide som ingen idag gjør om igjen. Kom over de på en antikkmesse,..og ja ja,det gikk som det måtte(..og bruker) gå. Jeg drog blakk,men fornøyd hjem!!!

Her ligger det ann til mange sene kvelder,med god vin og enda bedre venner!!
Ha en fortsatt GO`KVELD!!



4 kommentarer:

  1. Hei!
    Rett og slett nydelig!! Nå har jeg tusen spørsmål:-) :-) hva har du gjort med gulvet?
    Når du maler, bruker du helt hvit farge?? Her var det så mange fine stilleben... Du, vi MÅ ha et interiør-treff en gang !? :-)
    God helg!
    Kristin

    SvarSlett
  2. hei igjen!!
    Har reklamert litt på siden min, for butikken, håper det er ok!?
    K

    SvarSlett
  3. Hei..så gøy at jeg fant frem til deg....Her var det mye fint i fransk stil som jeg elsker...Og hønsenettingen er på plass hos deg også ser jeg...og selvfølgelig fulgeburene..like it:O)Titter innom igjen jeg...Klem fra Maliva

    SvarSlett
  4. Hei, så fin blogg du har! :D La merke til den mugga du hadde bilde av på høyre side, lurer på om jeg har maken, bare mindre...? ( http://dittatt.blogspot.com/2009/05/min-ste-mugge.html )
    Har fått med meg at du har åpna butikk! Min kjære kommer fra området så jeg får vel stikke en tur innom neste gang jeg er nedover! :D

    SvarSlett